Aranylabda, 2013

...avagy éljen soká Blatter házikedvence
Na, hát kezdjük azzal, hogy egy szégyen az, ami ma este az Aranylabba gálán történt. Az, hogy "Az év legjobb játékosának" járó díj ahhoz a díszbuzihoz került, számomra elfogadhatatlan. Rúgott ötven-akárhány gólt. És? Nyert bármit is? Persze a tapasztalaton kívül. Nem, semmit. Amikor Messi úgy nyert aranylabdát, hogy állati sok gólt rúgott a szezonban, mindenki azon hőbörgött, hogy itt nem a rúgott góloknak kellene számítani, hanem a trófeáknak. Még ezt is elvetném talán, mert nem csak a trófeáknak kellene számítani. Szerintem egy összesített mérleg alapján kellene odaítélni ezt a díjat bárkinek is. Összevetni, hogy mennyit tett a csapatért, mennyiben járult hozzá az egyesület, a válogatott sikereihez, hogyan állt helyt a posztján, miket nyert a csapataival, a kiegyensúlyozottságot. És igen, így is kijön, hogy az a strici előkelő helyen áll, mert ugye posztjából adódóan célja a gólszerzése. DE! Se nem csapatjátékos, se nem olyan, aki meghalna a társaiért. Szemben Riberyvel - vagy akár Messivel, de ez nem az ő szezonja volt. Egy Messitől az ember azért többet várna. Szóval a francia kiegyensúlyozottan játszott, alapembere volt a csapatának, lehetett rá építeni, így hát értetlenül állok a dolgok előtt. Főleg annak fényében, hogy alapvetően Riberynek nem egyezik a feladatköre Messiével vagy az Arrogancia mintaszobrával, mert míg az említett kettő csatár poszton játszik, a francia középpályás. 
Mármint, persze, értem. Sportpolitika. Semmi más nem lehet a háttérben, ez pedig undorító. Blatter októberben viccelődött kicsit azon a majmon, kijelentette, hogy ő jobban kedveli Messit, mert Messi jófiú, ráadásul kevesebbet költ fodrászra, mint az a gyökér, de amúgy semmi bántót nem mondott. Ezen persze Hisztérika nagyon megsértődött, és Blatternek egyből bocsánatot kellett kérnie az összes portugáltól, akiket a Homárkapitányt illető kritikával megbántott. Természetesen Blatter így sem lehetett biztos a teljes sikerben, tehát biztos ami ziher alapon még odapasszintotta az Aranylabdát is Zseléúrnak.
Csak és kizárólag ez lehet az oka annak, hogy ő kapta az Aranylabdát, és nem Ribery. Meg az, hogy a FIFA a legkorruptabb, legalávalóbb szervezet, akit a föld valaha a hátán hordott (most nem azért, de szép és jó volt az a foci VB-ről szóló kisfilm, de valahogy kimaradtak belőle az utcán tüntető tömegek, meg az összeomló daruk.. ja, bocsika...)
Szóval úgy döntöttem, mivel több ponton is elégedetlen voltam a díjátadóval (na, jó. Valójában csak két ponton) ezért megcsinálom én itt a saját kis ünnepségemet. :D
Az év csapata: Manuel Neuer (Bayern München) - David Alaba (Bayern München), Segio Ramos (Real Madrid), Philipp Lahm (Bayern München), Thiago Silva (PSG) - Bastian Schweinsteiger (Bayern München), Franck Ribery (Bayern München), Marco Reus (Borussia Dortmund) - Zlatan Ibrahimovic (PSG), Lionel Messi (Barcelona), Robert Lewandowski (Borussia Dortmund)
Az év edzője: Jupp Heynckes (Bayern München) -azt hiszem, ezt nem kell magyarázni.
Az év női edzője: Silvia Neid (német válogatott) - jó helyen van, megérdemelt.
Az év női játékosa: Nadine Angerer (Németország, Brisbane Roar) - ismerjük el a kapusokat, ez jó helyre ment. 
Az év játékosa: Franck Ribery (Bayern München) - azt hiszem, már kifejtettem miért. 
Szóval ez lenne a reális eredmény, nem az a szégyenfolt, ami született. Ha az év csapatából bári érvelésre kíváncsi, kérdezzen nyugodtan, mindenkit meg tudok védeni :D És nem véletlenül nem szerepel benne Mr. Nyálgép. az én szememben ő nem csapatjátékos, nem is illik hát bele a legjobb csapatba.
Ennyi lettem volna, csalódottan puszil benneteket
Dorka
ps.: a dőlt betűs nevek mind az Aranylabda idei tulajdonosát takarják. 

5 megjegyzés:

  1. Szia!

    Most egy kicsit félek megszólalni is :$ Összehúzom magam nagyon kicsire, és meglapulok a sarokban.
    Rögtön azután, hogy elmondtam, hogy én sem szeretem Ronaldot, sőt... Volt idő, mikor én voltam az első számú közellensége. De azért, na. Tudod jól, hogy Bayern drukker vagyok immáron 10 éve - büszkén vállalom is. De szerintem a Bayern nem attól jó csapat, hogy vannak kiemelkedő játékosai, merthogy szerintem Ribéry semmivel sem tett többet a csapatért, mint Schweinsteiger vagy Lahm, akik szintén minden meccset végig güriztek, és legalább olyan egyenletesen jó teljesítményt nyújtottak, mint a francia. Ők attól jók, hogy majdnem minden játékosuk egyformán jó és zseniálisan össze tudnak dolgozni. Úgyhogy szerény véleményem szerint nem Ribéryt - vagyis inkább nem csak Ribéryt - kell dicsérni a triplázásért, hanem az egész csapatot. Csakhogy a csapat nem kaphat Aranylabdát - és itt megjegyzem, szívesen látnék egy év csapata díjat is. Szóval amire ki akarok lyukadni, az az, hogy én is örültem volna, ha Ribéry kapja, de azért Ronaldo sem éppen rossz játékos, úgyhogy a DreamTeam tagságot szerintem megérdemli azért - ezt még akkor is el kell ismernem, ha legtöbbször falra mászom, ha meglátom.
    Az előző néhány hónap persze nekem sem tetszett. Mindenki hisztizett és abszolút elegem volt már az egészből. Örülök, hogy egy évig most nyugi lesz. Az meg már tényleg nevetséges, hogy arról mélyen hallgat mindenki, hogy hányan tüntetnek a VB ellen Brazíliában... Zseniális megoldás. Congrats.

    Na, ennyi. Kérlek, ne ölj meg :$ A Vérbosszúhoz valamikor írok holnap, ha levizsgáztam :)

    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Egyáltalán nem kell elbujdosni, kifejezetten örülök, hogy írtál. :)

      Igen, én is úgy gondolom, hogy a Bayern pont attól jó, mert nincs egyen, akire az egész csapatot építik (mint a Realban Ronaldóra, vagy mint a Barcában Messire) és nem is estek bele abba a hibába, hogy összevásárolták a sztárokat (ahogyan tette ezt a Chelsea). A Bayern attól jó, mert zömmel saját játékosaik vannak, és aki nem is saját, az is fiatal és eszméletlenül tehetséges. És én is úgy gondolom, hogy Lahm és Basti is ugyanannyit (sőt, talán többet!) gürizett a tripláért, mint bárki abban a csapatban. Szóval ez az egységben az erő dolog igaz. Igazság szerint ez a nagy támogatásom nem is annyira Riberynek szólt, mint a Bayernnek, csak mivel Ribery volt az egyedüli Bayern játékos, aki bejutott a háromba, ezért értelem szerűen őt akartam. De én a BL-döntő óta folyamatosan azt mondogattam, hogy ha nem Basti kapja az Aranylabdát, akkor nincs igazság a földön. Erre nem, hogy nem ő kapta, de még csak a top3-ba se került be (sőt, az év csapatába sem, ami azért már tényleg a vicc kategória... amikor ilyen Alvesek bekerültem, meg szerintem teljesen indokolatlanul Xavi és Iniesta is... Basti meg kimaradt... mondom én, hogy ez a FIFA egy vicc... ) Mert ez ugye köztudott, hogy kapus meg védő (vagy védekező szerepkört betöltő játékos) nem kaphat Aranylabdát. Mármint kaphatni kaphatna, csak senkiben fel sem merül ennek a gondolata, és ez azért elég szomorú. Mert 2010-ben például játszi könnyedséggel kellett volna Ikernek megnyerni... Uh, ebbe inkább itt most nem megyek bele :D

      Nem, én aláírom, hogy Ronaldónak vannak néha zseniális megmozdulásai, de azok mind szóló dolgok. Mindent egyedül akar megoldani, nem csapatjátékos. Ezért nem került be nálam. Ha lenne egy saját csapatom, ahova pénzbeli korlátok nélkül bárkit, de tényleg bárkit leigazolhatnék, akkor Ronaldót biztosan nem venném meg, de talán Messit sem. Mert nem egy nagy névre akarnám felépíteni. Mert erre a Realra úgy fognak emlékezni, hogy tudod, az a Madrid, amiben a Ronaldo volt, úúú kik is voltak a csapattársai? Míg könnyen lehet, hogy a Bayernnél a fél csapatot fel tudják majd sorolni. Érted, miért nem tartom őt csapatjátékosnak, és hova akarok kilukadni? :D

      (ajjaj, szörnyű dolog történt, nem férek bele egy komiba O.o :D)

      Törlés
    2. Szóval értem a te álláspontodat CR-ről, Mert ő gólokat lőtt, de azokat a gólokat valaki mindig előkészítette neki, és nem becsülöm én le a csatárok sorsát - dehogy becsülöm, tudom milyen pocsék tud néha lenni - de neki sokszor elég volt csak "belebotlania" a labdába. És egyébként a műmájerkedése sem tetszett, miután megkapta a díjat. Ezt a "sírok, annyira meghatódtam" dolgot tényleg elhitte bárki? Annyira látszott, hogy színjáték volt (és ezt mondanám akkor is, ha nem CR csinálja ezt, hanem más. Mert most - így egy nap távlatában már bizton mondhatom ezt - hogy az összes újság címlapján ez virít, hogy ő megkönnyezte a győzelmét... Szenzációhajhász... Azért volt, hogy beszéljenek róla, véletlen sem azért, mert tényleg meglepődött. A Blatteres hiszti miatt pontosan tudta, hogy ő fogja kapni. Mindenki tudta, Ribery és Messi is. Látszott az arcokon, mikor mutatták őket. Egyik sem lepődött meg, csak CR adta elő a kis drámáját (uh, tényleg ezer bocsánat, amiért így írok róla, de máshogy nem tudok, és az őszintétlenség tényleg nagyon bosszant... :D CR jobban idegesít, mint Ibra, pedig aztán a svédet se szeretem, de az ő cinizmusán legalább jókat szoktam derülni :D)
      Ugyanazt csinálja most a FIFA, amint az FIA a Forma1-ben évek óta… Bahreinben már több éve megy a cirkusz, meg a tüntetés az F1 miatt, de Ecclestone erősködik, hogy de akkor is meg kell tartani a futamot… Ugyan ez van most a brazilokkal. Nagy hirtelen ugye megnyerték a rendezési jogot minden rendezvényre – Konföderációs Kupa, VB, Olimpia – és nem tudnak mit kezdeni a tömeggel, a sajtó meg csöndben van… szóval tényleg naagy gratuláció az illetékeseknek… Remélem tényleg csönd lesz egy évig, és nem megy majd hasonló hiszti a VB előtt-alatt-után… :D
      Én köszönöm, hogy írtál. Dehogy öllek meg, miért ölnélek? :D Emberek vagyunk, különbözik a véleményünk, de ez nem baj. Szörnyű lenne, ha mindenki mindenkivel egyetértene :D

      Puszi

      Törlés
    3. Szia!

      Jókat nevettem a válaszodon :D És köszönöm az új infot, mely szerint a kommentnek van karakterkorlátozása :D Nem is tudtam :D
      Egyetértek. Tényleg :) Azon én is kiakadtam, hogy Iniesta egyrészt negyedik lett összesítésben, ami már önmagában is nevetséges, másrészt meg Xavival együtt bekerültek az év csapatába, mikor tényleg semmi kiemelkedőt nem csináltak ebben az évben. Bastit meg iszonyúan sajnáltam :\ Ahhoz képest, hogy mikor anno a Bayernt megszerettem, ő amolyan semleges karakter volt a szememben, most annyira tisztelem és szeretem, már csak azért is, mert tavaly mikor először műtötték a lábát, megvárta a műtéttel a szezon végét! Nem engedte, hogy megműtsék, míg le ne játsszák az utolsó meccset is. Ha ez nem csapatszellem, akkor nem tudom, mi az. Ott lett volna a helye legalább az év csapatában, ez nem is kérdéses!!!
      És abban is nagyon egyetértek, hogy ha nekem lenne csapatom, én is inkább a Bayern mentalitását választanám. Nem feltétlenül kellenek hatalmas sztárok, hogy a csapat jó legyen. (Egyébként ezért is örülök, hogy a remek magyar válogatottban végre valaki kihagyta a külföldön játszókat. Szeretem én őket is, és aláírom, hogy jobb focisták, mint az NB1 nagy része. De nem lehet úgy válogatottat építeni, hogy a világ különböző pontjain vannak és egy évben egyszer együtt vannak egy hetet.)
      Hát én nem tudom, miért sírt, valójában különösebben nem is hatott meg a dolog. Én a pöttömmel voltam elfoglalva :P Aki viszont zseniálisan édes :) Beleszerettem. Teljesen és visszavonhatatlanul <3 Amúgy nem baj, hogy így írsz róla :D Hallanod kéne néha, én hogy tudom szidni, akit nem szeretek :D Inkább legyél őszinte... :)
      Jaj, a Forma1-ről ne is beszéljünk. Úgy fel tudom húzni magam a jobbnál jobb döntéseiket... Olyan rohadt szívesen elbeszélgetnék néha a fejesekkel, hogy mégis mi a fene jár az agyukban. Pl. azzal sem feltétlenül értek egyet, hogy az évadzáró futamon dupla pontok járjanak... Értem a motivációt, de ennek csak az a végeredménye, hogy akinek az a pálya fekszik, azt hatalmas előnyben van a végén. Szerintem.
      Na, mindjárt nekiállok írni meg olvasni. Jelentem, levizsgáztam :P Februárig szabad vagyok. Véééégre.

      Puszillak :)

      Törlés
    4. Szia!

      Igen van, valami rettentően idióta szám, négyezer-valamennyi... :D Igen, Iniesta negyedik helye engem is megrázott (komolyan, miért nyomatják ennyire a spanyolokat? Imádom őket, meg minden, de az azért már soook) Basti A Bayern... meg merem kockáztatni, hogy olyan, mint Raúl volt a Realnak, vagy Buffon a Juvénak.

      Én erre az összevásárolt sztárok dologra mindig azt a Realt hozom fel ahol együtt játszott Zidane, Beckham, Ronaldo. meg a többiek. Mert lehet hogy 1-2 jó szezonjuk volt, de ennyi nagy sztárt egy helyen tartani, és rávenni arra, hogy együtt, csapatként játszanak, na ez talán még a legnagyobb edzőknek sem menne.

      A válogatottról ebben igazad van, viszont például egy SZalai szerintem kihagyhatatlan a válogatottból. Meg ha egészséges és formában van, akkor Gera is. Bogdánról meg nem is beszélek. Szóval ha más nem is, ők mindenképp (mert Dzsudzsák Balázs nélkül én nagyon jól ellennék.. :D

      Úú, csak félek, hogy egyszer megtalálnak a naaagy és elvakult Ronaldo rajongók, és véresre vernek :D Amúgy az a gyerek az úgy el lesz (van?) rontva, ahogy kell... :D Mármint, ebből hogy emberileg milyen példa van előtt (jó, tudom nem ismerem, de az a szintű "celebkedés" amit CR csinál nem megjátszható :D)

      Igen, én is... MIért mindig komplett idióták a fejesek mindenhol?:D igen, ezt mi is beszéltük apával, hogy ez egy hihetetlen nagy hülyeség. Oké, duplázzanak pontot, de az esélyegyenlőség miatt vagy úgy, hogy a szezon elején megmondják, hogy én azt szeretném, ha az X futamon elért pontomat dupláznák, vagy szezon végén mindenkinek a legjobbját. De ez így kicsit olyan, mintha Vettel azt mondaná, hogy jól van, hagylak vezetni a második kanyarig...

      Nna, gartulálok :D Nekem most kezdődik az igazi buli, a töri kisérettségivel...xD És utána jönnek majd a rendes érettségik... nyamiii:P

      Puszi :)

      Törlés

Call me by your name - kritika

Mostanában magamba injekcióztam egy jó adag kultúrát, úgy néz ki, ismét visszaálltam arra, hogy olvasok, elkezdtem filmeket nézni – amik tú...